Kies het programma
dat het best bij jou past.

905,-699,-
1500,-
2165,-

Hallo, ik ben Rogier

...en mijn filosofie is

Eet je vrolijk!

Magen-Darm Schmerzen - anatomische 3D-Illustration   Wat serotonine?

Het wordt ook wel het gelukshormoon genoemd, omdat deze neurotransmitter zo’n grote impact op het humeur heeft. Maar niet alleen op het humeur, ook op geheugen, pijntolerantie, slaapkwaliteit, spijsvertering, eetlust en hongergevoel. 90% van het gelukshormoon serotonine wordt in je darmen aangemaakt en niet in je hersenen. Er is dan ook zeker een relatie tussen je darmen en je hersenen. Een gezond voedingspatroon is dus de ‘key’. Een tekort aan serotonine kan dus voorkomen als je niet genoeg voedingsstoffen binnen krijgt of slecht verteerd (denk maar aan diëten). Het stresshormoon Cortisol heeft ook veel invloed op ons gelukshormoon. Deze zorgt er juist voor dat serotonine niveau extreem daalt.

(meer…)

5 Tips voor minder stress op je werk!

businessman in suit and tie sitting at office desk working on computer laptop asking for help holding cardboard sign

 

Ervaar jij stress op je werk?

Wij hebben het vaak gehad over dat voeding/verteren/training heel belangrijk is om fysieke/mentale stress te vermijden. Naast deze belangrijke factoren zijn er nog andere factoren die een rol kunnen spelen als het gaat om stress.

Wij geven jullie nu 5 simpele tips! Je hoeft er echt totaal geen moeite voor te doen. Gewoon doen!


1. Bereid jezelf goed voor en wees op tijd
Een goede voorbereiding geeft rust. Dat geldt ook voor op tijd komen en op tijd beginnen. Je voeding voorbereiden is enorm belangrijk. Je weet dus nu al wat je morgen gaat eten! Door jezelf goed voor te bereiden verklein je de kans dat er iets mis zal gaan en zul je dus minder stress ervaren vooraf. Begin op tijd aan moeilijke taken, wees op tijd voor afspraken. Nu heb jij de controle over de dag ipv andersom. Voorkom tijdsdruk en onnodige haast!


2. Verminder je hoeveelheid 
cafeïne
Verminder je hoeveelheid cafeïne. Te veel cafeïne (in koffie, cola en energiedranken) en andere stimulerende stoffen, stimuleren de aanmaak van cortisol in de bijnieren. Het is geen goed idee om ’s ochtends wakker te worden met meerdere espresso’s of met enkele mokken koffie. Drink maximaal 2 koppen cafeïne per dag en drink deze niet meer na 3 uur ’s middags (dit voorkomt dé middag dip). Durf dus vaker ‘NEE’ te zeggen tegen je collega’s. (meer…)

HIIT

13095806_10153691224085658_5067398282653203588_n

HIIT (High Intensity Interval Training)

Naast de populaire Power Sled Training & Kettlebell Training, geeft Jong Personal Training ook een vernieuwde HIIT (High Intensity Interval Training). Deze lessen vinden plaats in het prachtige Nieuwe Sloot (Tennis & Squash centrum) in Alphen a/d Rijn. Er wordt getraind in een eigen afgesloten ruimte, waar maximaal 6 personen per les kunnen deelnemen.

“KORT MAAR KRACHTIG”

HIIT, korte duur & hoge intensiteit is goed. Het menselijk lichaam is niet gebouwd om uren aan een stuk te ploeteren op een crosstrainer (zoals een gehersenspoelde hamster in een draaicarrousel). De mens is van oudsher gewend aan korte momenten van intense fysieke inspanning, om vervolgens te rusten (PUNT).

(meer…)

Stop met smoothies

smoothie-spinazie-banaan-810x475

Waarom je geen smoothies moet nemen

Smoothies zijn de laatste tijd erg populair, overal zie je recepten voorbij komen en elke healthy lunchroom heeft ze op de kaart staan. Hoe nuttig en gezond zijn de smoothies nu werkelijk? Dat zullen we jullie vertellen, dat zijn ze niet! Hieronder de redenen waarom je geen smoothies moet nemen:

(meer…)

Snel vet verbranden!

Schermafbeelding 2016-01-28 om 00.18.31

Wist je dat..

1 keer per week 10 tot 20 minuten High Intensity Interval Training (HIIT) beter is dan 4 keer per week 45 minuten hardlopen, fietsen of op de crosstrainer. HIIT is zelfs 9 keer effectiever dan de traditionele cardiovasculaire work-outs en versnelt bovendien de natuurlijke productie van onze groeihormonen. Je zult dus nog sneller veterbanden door deze effectieve training.

“Ervaar dé HIIT van Jong Personal Training en schrijf je NU in!”

(meer…)

NIEUW bij Jong: HIIT!

Schermafbeelding 2015-12-30 om 21.19.12Goed nieuws!

Jong Personal Training gaat vanaf 4 januari 2016 extra lessen aanbieden. Naast de populaire Power Sled Training & Kettlebell Training, komt Jong Personal Training ook met een vernieuwde HIIT (High Intensity Interval Training). Deze lessen zullen gegeven worden in het prachtige Nieuwe Sloot (Tennis & Squash centrum) in Alphen a/d Rijn. Er wordt getraind in een eigen afgesloten ruimte, waar maximaal 6 personen per les kunnen deelnemen.

(meer…)

Waarom diëten niet werkt!

dikke pens

Als eerst bedankt dat je de moeite hebt genomen om dit bericht te lezen. Ik kan je nu gaan vertellen wat je moet gaan doen, uiteindelijk zal je zelf een keuze moeten maken. Wel kan ik je vertellen wat werkt in de praktijk, en wat echt niet! Wat niet werkt is het volgen van een (crash)dieet.
Inmiddels heb ik meer dan 350 mensen onder mijn begeleiding duidelijk kunnen maken dat diëten niet het gewenste resultaat geeft. Dit is ook uit de praktijk gebleken. (meer…)

MELD JE NU AAN

Personal training

Maximaal resultaat

Jong Personal Training™ is puur gericht op de individuele sporter. Wij begeleiden sporters in het systematisch aanleren en verbeteren van hun mentale vaardigheden en kwaliteiten die nodig zijn om op een hoog niveau te presteren. Bij Jong Personal Training™, trainen we met een persoonlijk logboek. In dit logboek noteren we alle trainingsvaardigheden. Jong Personal Training™ heeft een programma ontwikkeld om in shape te komen. Op basis van 1-op-1 trainingen, gecombineerd met een persoonlijk en specifiek voedingsprogramma en bijhorende persoonlijke coaching. Alles wat we met jou als cliënt gaan doen is speciaal voor jou gemaakt.

  • Trainen met 100% effort
  • Aantal herhalingen (rep-range)
  • Tempo
  • Testen & Meten (PHP)
  • Progressie 
  • Resultaat!

Personal Hormonal Profiling

Hormonal balance can save your life

Helaas moeten we constateren dat onze samenleving dikker en ongezonder is dan ooit. Ondanks de vele diëten, de opkomst van steeds meer low fat voeding, de vele light producten, voedingssupplementen, en zelfs de begeleiding van diëtisten en voedingsexperts, neemt het lichaamsgewicht drastische vormen aan.

Onderzoek heeft aangetoond dat ouder worden, gezondheid en lichaamssamenstelling meer verband met elkaar hebben dan voorheen werd gedacht. Hormonen blijken hier de 'missing link' te zijn.

Personal Hormonal Profiling™ is een revolutionaire methode waarmee u zich zowel vitaler als jonger zult gaan voelen en tegelijkertijd vet kunt verliezen op uw specifieke probleem gebieden!

De hoeveelheid vet die op een bepaalde plaats in het lichaam wordt opgeslagen, is afhankelijk van iemands hormonale profiel. Met andere woorden, een hormonale disbalans zorgt o.a. ook voor een disbalans in iemands vetopslag.

Iedereen herkent ze wel, vrouwen met een slanke taille maar brede heupen en dikke benen of mannen met een zwembandje of bierbuik. Twee zeer herkenbare voorbeelden waarbij duidelijk sprake is van een hormonale disbalans.

Personal Hormonal Profile™ maakt het mogelijk om plaatselijke vetophopingen te beïnvloeden, door het op natuurlijke wijze manipuleren van de hormonen. Met behulp van een volledig op uw persoonlijke hormonale profiel afgestemd voedings-, trainings- en supplementen advies kunt u werkelijk spectaculaire resultaten bereiken.

De Sled

Strak en fit

Je hebt geen halter in je nek, je tilt niks op wat je kunt laten vallen en als je niks doet, gebeurt er ook niks. De Sled is een super veilige tool, zelfs voor ouderen en geblesseerden. Als je kunt lopen, kun je ook een Sled vooruitduwen of trekken. Je hoeft geen moeilijke gewichthef of tiltechnieken te beheersen en ook al ben je zo stijf als een plank, iedereen kan trainen met de Powersled.

Voor sporters die revalideren is het ook een super middel. De meest belastende spiercontracties zijn de pre-stretch en de excentrische contracties. Beide komen niet voor bij Sledtraining. Zo kun je al heel snel op een heel functionele (staand) manier weer in beweging komen.

Het ontbreken van excentrische contracties en pre-stretch is tegelijkertijd ook een nadeel. Het ontbreken ervan maakt Sled training veilig, je hebt weinig spierpijn en kunt heel zwaar en vaak trainen. Maar in de praktijk komen deze contractievormen wel voor en dienen door andere krachttrainingvormen wel degelijk getraind te worden.

Met het duwen en trekken van de Sled kun je energiesystemen in tien minuten maximaal leeg trekken. Je hebt geen weken nodig om de zogenaamde ‘metabole switch’ te maken. Je rekruteert alle spieren van je lijf en drijft je cardiosysteem helemaal op tilt binnen tien minuten. Vanwege het ontbreken van excentrische contracties is er weinig spierpijn (dus snel herstel) en kun je meerdere keren per week voluit aan de bak. Een geweldige manier voor iedereen die droger en strakker wil worden.

Kies het plan
dat het best bij jou past.

Power Sled

€ 10,-

Power Sled

€ 85,-

Personal Training

€ 60,-

PHP-meting

Tarieven en specificaties

  • 1e meting € 75,-
  • 2e meting (na 6-8 weken) € 55,-

Wat krijg je bij PHP?

  • Online account
  • Specifiek voedingsschema
  • Hormonaal profiel
  • Lifestyle tips
  • 2 Traningsschema’s
  • Supplementenadvies
  • Specifieke metingen
  • Resultaat

De meting

Jonger en vitaler voelen

Door het meten van 12 verschillende huidplooien verspreid over het lichaam kan uw persoonlijke blueprint voor 'spot reduction' worden bepaald. De verhoudingen tussen deze 12 metingen geven tevens de verhoudingen tussen de verschillende hormonen weer. Door het beïnvloeden van de hormonen die uit balans zijn is het mogelijk om plaatselijk vet te verliezen. Daarnaast zult u zich jonger en vitaler gaan voelen.

Aan de hand van uw Personal Hormonal Profile™ ontvangt u een op maat gemaakt voedings-, trainings- en supplementen schema. Hiermee worden de hormonen die uit balans zijn weer in balans gebracht.